DOBBEL TUR

Først hentet eg Frank Steinkjellå, så ble det og kjøre nordøve, første plass ble Syre der ble det sett en Svartkråke som var høydepunktet så langt.
Ferden videre ble Taravika der var det ikkje noe uvanligt, bestemte oss for å kjøre rett til Haraldsvang for og sjekke om der var komt noe nytt, der ble det 5 Sildemåke( mulig en graelsii), ellers en del Hettemåke og de vanlige andeartene.
Så ferden gikk tilbake til Karmøy for og lette itte Skogdue på åkrer og marker og andre sjeldne arter som måte dukke opp.
Neste art som er hvert og nevne var en Svartryggerle på Visnes, ellers gikk ferden videre hjemøve, fikk en ny års art på Tjøssvollvannet 1 Sivhøne så turen var vellykket .
Så kjørte eg Frank hjem. Hentet min far som var med en runde i Skudnes traktene, som skulle vise seg og hver en fin tur, sjekket først Vikevågen der ble det en Grønlandsmåke, ellers ingenting som er hvert og nevne. Så kjørte me til Hillesland og parkerte i enden av vannet og spaserte i fin været, langs Hummervannet, der såg me 4 Huggorm tilsammen 3 hunner og 1 hann , fikk tatt litt bilder av de også denne turen var eg svært fornøyd med. Ellers ble det sett 1 Musvåk, 1 Havørn der oppe. Ferden ente med at eg kjørte min far hjem og så sjekket eg Stavasand der fikk eg se 5 Gravand og 1 Havørn.


Huggorm ( vipera berus )
Huggorm
Huggorm
Huggorm

Kommentarer

  1. Love the pose in the first image.. Nice capture!! :)

    Regards,
    Angad Achappa

    SvarSlett
  2. Flote bilder av hoggormen. Flere gode bilder av denne arten i omløp for tiden, så kjenner jeg får veldig lyst å fotografere den selv:) Jeg får vel vente til jeg reiser lenger sørover, lite av den i Trøndelag..

    Knut Børge

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja der er nå en del her for tia, været har o hvert fint i det siste så da krype de frem :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

HAVØRNA ER EN FLOTT FUGL