onsdag 21. mars 2012

FERKINGSTAD

Ble en ny runde i dag, været var så om så, litt utryggt for regn. Første rovfugl i dag ble en Hønsehauk som ble forfølgt av en del Kråke, ble ikkje noen gode bilder, men men fin opplevelse og se når den kom seg unna Kråkene.
Så kom eg endeligt til Taravika, der ble en ny års art krysset av, en Snøspurv i åkeren, fikk nå knipse litt av den da, så turen forsatte videre nordøve mot Nes der ble det sett 1 Kornkråke, resten var de vanlige artene.
Snøspurv ( plectrophenax nivalis)

Snøspurv ( snow bunting)
Snøspurv

Snøspurv



Neste høydepunkt på turen ble på Stavasandområdet der fikk eg sett en svartryggerle som eg også fikk tatt noen bilder av. Selv om disse bildene eg legger ut ikkje er noe kjempe bilder , vet eg at øvelse gjør mester til slutt ;)

Svartryggerle ( pied wagtail )

Svartryggerle


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar