KARMØY

kl 9.40 kom Frank Steinkjellå og hentet meg, ble en kjøretur på cirka 3,5 time. Såg på en god del åkrer, vann og marker itte Skogdue og andre sjeldne fuglearter, men uten hell, Fikk se andre  fuglearter som Grågås, Stær, Gravand, Ringdue, Laksand, Vipe, Tjeld, Musvåk, Ravn, Kråke, Toppand, Kvinand, Havørn, Storspove, Sandlo, Sanglerke, sikkert glemt noen men ingen sjelde fugler altså ;)

Så var det mot Ferkingstad igjen, kjørte Austre Karmøyvei og øve Burmaveien, men det var dårligt med fugl og se der. Så satte Frank meg av på Stavasand fordi eg hadde lyst til og gå til Åkrasand, var en del stær og se i første omgang ellers lite en og aen Skjærpiplerke langs strendene. Arter som Storspove Steinvender Sandlo, Tjeld, Vipe, Gjerdesmett, gikk igjen, så når eg var komt til enden på Åkrasand , så var det bare og snu og vende nasen hjem, ingen sjeldne arter på denne turen heller, men fikk hvertfall frisk luft..
Gjerdesmett ( troglodytes troglodytes
Steinvender ( arenaria interpres)

Kommentarer

  1. Høres ut som du har hatt en fin dag her, og sett et mangfold av arter. To fine bilder, der gjerdesmetten ble favoritten.

    Knut Børge

    SvarSlett
  2. Ja dagen var fin den, takk for du likte bildene og må innrømme at den var min favoritt også;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

HAVØRNA ER EN FLOTT FUGL

DOBBEL TUR