Tur i Regnværet På Sør-Karmøy

Ble litt rastløse i dag og da var det bare og ta kamera på ryggen og kjøre og se om det var noe fugl og se.
Første stopp ble Vikevågen, var ikke noe særligt sjeldent men ble nå tatt noen bilder av Gråhegre,Kvinand, Toppand og Dvergdykker.
Så var det bare til og kjøre videre til Hillesland og der fikk eg sett 2 Musvåk og 2 Havørn så ble nå knipset noen bilder av Havørna, Musvåkene var for langt oppe i lufta..
Videre gikk kjøreturen rundt Burmaveien og nedom Stavasand og Taravika men ingenting spesiellt og se der, en flokk Stokkand på cirka 70 individer og ein flokk med Brunnakke på 21 stk nede i Taravika.
Her er noen bilder tatt på turen..



Dvergdykker (som er fast gjest i Vikevågen )

Kvinand ( var forveten når eg parkerte bilen )

Kvinand ( Ble litt skeptisk til klikke lyden fra kamera )

Kvinand ( Så svømte den plutselig bare bort )

Toppand ( Kom svømmende alene )

Toppand ( Låg der og tittet på meg i øve fem minutt )

Gråhegre ( Kom landende på ein båt ved siden av bilen når regnværet var på sitt værste )

Havørn ( Speidet i noen minutter før den lettet )

Havørn ( I flukt på litt langt hold )

Havørn ( Nærme seg over mitt hode )

Havørn ( over mitt hode på cirka 30 meter )

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

HAVØRNA ER EN FLOTT FUGL

DOBBEL TUR