fredag 4. januar 2013

MIN FØRSTE STEINKOBBE PÅ MINNEKORTET

Ein steinkobbe ( phoca Vitolina )og kalt fjordsel  holdt seg i Vikevågen i dag og var fotogen ei stund.
Voksne individer kan bli overkant av 150 cm og 100 kg, hunnene noe mindre rundt 80 kg.
Dette var ein fine opplevelse synes eg , synes disse skapningene er fine dyr synes jeg , skjønne ikke at folk vil skyte disse..
Selv om det ikke var så optimalt fotolys  synes eg bildene ble bra og de beste eg har fått  :)
Så er komme noen av bildene eg tok..




Ligge der og vinke til meg.

Den fikk ikke helt fred for  en måke som ikke likte at den lå der.

Så låg den der og slappet av alene igjen.

såg ut som den eide hele Vikevågen når den lå der.

Flotte skapninger disse dyrene må bare si det..

Så reagerte den litt på kameralyden .

Så gikk den ut i vannet og så skeptisk på meg.

Så var det opp på samme plass igjen og tittet betenkt på meg..

Så ble det litt speiding ut på havet..

2 kommentarer: