onsdag 27. mars 2013

NORGES NASJONALFUGL

Kom over denne flotte krabaten som jeg ikke har fått bilde av før, altså Norges nasjonalfugl.
Et aent navn på den er Fossekall ( Cinclus cinclus ), lengden er cirka 17-20 cm veier cirka 60 g , vingespennet er  mellom 26- 30 cm , den lever av vanninsekter, larver, krepsdyr, småfisk og snegler.
Så det var litt om den flotte fuglen.
Min opplevelse av den nydelige fuglen var at den var litt skepsis til både meg og kameralyden når eg knipset så jeg knipset noen bilder og tok pauser slik at den ikke ble skremt .
Til slutt fikk jeg den på cirka 10 meter og da tok jeg ikke sjansen på gå nærmere.
Så her er noen bilder som jeg tok..

 Fossekall ( White- throated Dipper )


Flotte fugl innrømme det :)

Fin positur


Lite blunk til fotografen

Enda et blunk til den heldige fotografen

Så strekke me oss

Enda litt til
Så komme den flotte holdningen tilbake


Kan liksom ikke få nok av denne fugl

Fossekall ( Cinclus cinclus )

1 kommentar:

  1. Flott serie av nasjonalfuglen, likte alle bildene.

    Ottar

    SvarSlett