tirsdag 12. september 2017

SILKEHEGRE (LITTLE EGRET) PÅ SYRE



Eg var heldige som fikk denne på brikka mi, den er litt sjelden ser du.
Gikk flere dager før eg fikk tatt bilder av den,den var borte en stund av og
til.
Så fikk eg beskjed av en som bor der og ser ned på der den har hvert, at den var der nå.
Så da kjørte eg av sted men en gang og der uti sjøen sto den og kjente på vinden.
Må si tusen takk til oskar bjørnstad som sa i fra at den var der :)
Så var det og snike seg ned og knipse en del bilder da, så får dere vurdere om et elle to bilder ble bra da :)

litt fakta om fugl

Latinske navn er Egretta Garzetta
spiser fisk, frosk,insekter, snegler osv..
reiret ofte i tette trær og busker(hekker ikke i norge)
De fleste overvintrer de i afrika

så her er noen bilder..



Et flott hode bilde av fugelen :)












Litt pjuskete her men blir flott igjen snart :)



Der fanger den seg ei flott småflyndre :)

Svelge den hel :)


nam nam nam ;)

Så er det på jakt etter neste :)


Heisann her er eg ;)







Får stå en stund her da slik du får tatt noen bilder av meg ....





Nå er det nok mer flyndre som ska finnes :)


Flotte fluktbilde av en nydelige fugl :)




Så er jakta i gang ...













Alldeles nydelige fugl eg fikk oppleve.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar